luni, 5 decembrie 2011

Secretul levitatiei dezvaluit !!!/The levitation trick!!!



Traim asadar intr-o lume in care nu tot ce zboara se mananca,adica trebuie si crezut oricat de veridic ar putea sa para!!!
Asadar tija metalica se prinde de un postament care este astupat de pamant,nisip,iar in rest pozitia yoga in lotus  cu un brat sprijinit ca de un baston  ,mascheaza foarte bine celelalte elemente de constructie ale dispozitivului.Acest truc a fost folosit de sute de ani in India,lesne perfectionat de unii magicieni astazi!

Cand insa vine vorba de religie,spiritualitate,asemenea trucuri te pun pe ganduri nu gluma.Ma abtin aici de la comentarii,va las pe voi sa concluzionati anumite lucruri cand vine vorba de miracole, indiferent in ce categorie s-ar situa.
Ca idee totusi as mentiona un singur lucru:nu inteleg disputa vehementa dintre credinciosi si atei,sa avem pardon, de am avea credinta cu adevarat "am muta muntii"(nici vorba la cata lasitate si comoditate dam dovada in atatea situatii de viata,la cata teama avem de moarte,hai sa nu fim fatarnici,ipocriti),iar orice ateu la ceas de grea cumpana sau in fata unui peisaj spectacular tot ajunge sa exclame :Doamne!...asadar nu suntem nici una,nici cealalta,nu ar fi mai bine oare sa spunem sincer si simplu;EU CAUT!!!
Uite imi aduc aminte acum de o vorba din filmul"Mananca,roaga-te,iubeste!" ,un indemn pe care personajul principal interpretat de Julia Roberts il primea de la un guru , ca povata pentru a atinge starea de echilibru interior;"NICI PREA MULT EU,NICI PREA MULT DUMNEZEU!"mi-a placut teribil...altminteri dupa cate  am constat in n cazuri , lesne se pica pe panta fanatismului religios!(un pericol)ori superbia sinelui mandru,egoist!(alt pericol)

Va las in continuare in compania inteligentei matematice,a frumusetii geometriei,este vorba de o celebra lucrare in origami "Flower tower by Chris Palmer ",uimitor rezultat obtinut dintr-un patrat de hartie fara nici un truc(taieri sau lipiri),o incredibila si minunata structura obtinuta prin colapsul hartiei rotit ca intr-o spirala ce te duce cu gandul la cochilia unui melc,ori mergand si mai departe cu imaginatia, la insasi Calea Lactee....
Pare miraculos rezultatul,nu-i asa?...nu este miracol dar poate fi privita si astfel ca ideie (apropos de levitatie),daca stim sa pretuim inteligenta,spiritul inventiv de creatie si efortul sustinut de autor in elaborarea acestei structuri de esenta pur geometrica.



12-Fold Flower Tower from Chris K. Palmer on Vimeo.

Am sa inchei simetric acest articol revenind la levitatie,dar din perspectiva cuceririlor stiintei,este vorba de acele perne  pe baza de aer magnetic(nu ma pricep mai multe sa spun in acest domeniu)care asigura levitatia unui obiect,fara scamatorii , trucuri inselatoare....

MENTIUNE:Cand mi-am propus acest articol astazi dimineata,mi-am dorit doar sa prezint trucul levitatiei mai sus postat,apoi mi-a venit in minte ideia de a dezvolta articolul  prezentand si o piesa complexa,inteligenta,uimitoare din origami.Am ales asadar aceasta piesa si am inceput sa caut materialul in care autorul insusi isi prezinta lucrarea.(stiam ca exista un asemenea clip)L-am gasit lesne,insa sa credeti sau nu,primul material ce mi-a sarit imediat in ochi a fost acest clip despre floarea lui Chris Palmer,asezata pe un dispozitiv expo- rotativ prin levitatie magnetica.(despre care habar nu aveam,dealtfel cred ca este singura piesa de origami astfel prezentata pe net) Nu ma incanta o asemenea prezentare,ma incanta lucrarea prin gradul ei de inteligenta constructiva si ca rezultat cu valente estetice,insa daca asa a fost sa fie,sa am parte de o coincidenta incredibila ,m-am hotarat sa o iau in consideratie,povestindu-va in primul rand si fireste adaugand aici si materialul respectiv:





PS: Diagrama pentru "Flower tower by Chris Palmer" poate fi gasita in " Origami Tanteidan 8th convention"

Este o piesa complexa,de nivel avansat,un exercitiu de origami logaritmic,cu care pentru inceput ar fi chiar indicat sa va familiarizati realizand modele mai usoare.Un asemenea exercitiu il constituie si "Estrella Arabesco" model postat cu diagrama si cateva sfaturi personale suplimentare cu doua articole in urma pe acest blog.

Niciun comentariu: