duminică, 15 septembrie 2013

BAKHITA/Povestea adevarata a unei sclave devenita sfanta!


MOTTO:"Tu nu ai nimic, dar darui totul tuturor..."

Aseara l-am descoperit disponibil online,si imediat am dat click pentru a-l revedea.Dupa o foarte lunga perioada de timp in care prea bine nu mi-a fost...am simtit o bucurie si o pace interioara de care simteam atata de multa nevoie...nimic altceva nu a reusit  sa mi-o restituie. ...am plans(de nu stiu cand nu am mai reusit sa plang) deoarece povestea  acestei femei sclave ajunse sa fie proclamata sfanta in timpul papei Ioan al II-lea este mai mult decat fascinanta,ea cuprinde  "acel ceva" maret si sacru  ce tine de puterea inimii  a bunatatii infinite si curateniei sufletesti.Bakhita este in acest sens acel Model de care avem uneori nevoie cu disperare in momente de cumpana si mare indurerare.Prin ea evident se reprezinta insusi harul si gratia   Sfantei Fecioare Maria ...este ce am simtit eu simplu omeneste,nu vorbesc aici in calitate de indoctrinat religios,de fanatic crestin ,sau mai stiu eu ce ar putea gandi si comenta citind vocile rautacioase.Acestora ,atei poate multi,ii rog doar sa accepte eventual  provocarea de a-l urmari.


Filmul beneficieaza de un scenariu bine gandit si cu un vadit rol educativ pentru copii,de o distributie remarcabila,fara repros jucat, si este incontestabil o reusita regizorala a scolii italiene de film..Exista unele cadre ori  secvente de o rara si tulburatoare  frumusete,in imagini simbolice de o mare forta cinematografica.
Am vazut multe filme italiene inspirate din vietile sfintilor(Sfanta Rita,Sfantul Anton,Sfantul Francisc din Assisi,Sfantul Augustin,Sfantul Petru" toate sunt deosebite,merita din plin sa fie vazute,vi le recomand cu drag, dar dintre toate, aceasta poveste,  aceasta ecranizare, m-a impresionat si ravasit cel mai mult.
E atat de plin,emana atata candoare,simplitudine,naturalete si bunatate cum nici ca ai putea sa mai adaugi ceva.


Va rog daca  nu l-ati vazut, sa-l urmariti,are doua parti,si cuprinde de toate in el si actiune si suspans,intrigi,are densitate,mesaj si sclipire cat trei filme bune laolata.
Daca sunteti intr-un mare impas al vietii voastre,daca va simtiti deprimati,suparati,bolnavi,neintelesi,singuri,disperati...acesta poveste  va poate cred transfigura ,va da de gandit,va ajuta sa va deschideti intr-un anume mod inima si sufletul catre o intelegere superioara a vietii,a umanitatii noastre..



PS:Va rog iarasi ,raspanditi acest film ,recomandati-l tuturor cunoscutilor,si extraordinar ar fi sa fie folosit ca material artistic didactic in scoli!.

Vizionare placuta!

http://filmecrestineonline.ro/bakhita-2009/

Nu uitati sa dati pe "Full Screen" (imagine ecran comlpet),al doilea buton din bara de jos dupa audio.



Niciun comentariu: