duminică, 8 martie 2015

Un bob de strugure


Edward Ladell (1821-1826).

De-as avea astazi rabdare,barem cat un bob de strugure !
Ma uit uneori  fascinat la vechii maestrii de odinioara...cum stiau ei picta  ciorchini gramada  intr-o incredibil de realista maniera!
Cat munte de rabdare aveau ,ce tehnica impecabila cunosteau ,ce acuitate vizuala,cata migala si  simt al detaliului!Uluitori!

Am pictat si eu demult  intr-o maniera realista cu multe detalii...era o provocare,un exercitiu ,un efort asumat de concentrare,dorinta de a invata cate ceva din tehnicile picturii...anii au trecut iar atentia si rabdarea mea s-a dus.Nu mai reusesc finaliza.
Daca rabdarea este o virtute mare...vai mie unde am ajuns!

Mi-am pus zilele astea un mar pe o farfurie...sa-l pictez.
Doar atat pot deocamdata...

PS:"Lucrurile nu sunt greu de facut,totul este sa te pui in starea de a le face"-Constantin Brancusi

Nu mai avem timp,stare ,sau timpul parca...nu mai are rabdare cu noi?



7 comentarii:

Aurora Georgescu spunea...

Tabloul impresionează pentru minuţiozitate, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ţi reproşezi ceva! Fiecare cu stilul său. In ce priveşte răbdarea ta, cred că este cu mult mai mare decât crezi din moment ce execuţi acele modele origamii care pe mine mă uluiesc.
Andaluza a strâmbat cumplit din nas la vedrea fructelor şi nu înţelege cum de ai uitat să pui peştele, dar fiindcă ai bucurat-o peste măsură cu pictura cealaltă cu peşte din abundenţă, te iartă.

Modart spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Modart spunea...

Tehnica desavarsita pentru ca sa reusesti asa ceva!
Rabdare am intr-o anumita masura,cu mult mai putina decat altii.
In orice caz, un soi de exaltare daca vine,vine si rabdarea,daca nu ,greu!

L-am pus Luzo...dar la cuptor!Si l-am si mancat,a fost sa stii ,DELICIOS!!!!!
No,sa vaz ce mai stramba acum din nas!


Aurora Georgescu spunea...

I-am citit Luzei ce-ai scris şi-n timp ce ea a leşinat de nervi şi indignare, eu am leşinat de râs,! Noroc cu Serafim care a îndulcit situaţia mângâind-o şi consolând-o cu promisiunea că-i va aduce chiar azi şase păstrăvi mari!
In ce priveşte pictura, este extraordinară. Parcă ar fi relizată prin fotografiere. Absolut spectaculoase în această tehnică sunt picturile Zamfirei Anna Kostenko https://www.youtube.com/watch?v=rstnD6Lbaik Sper să le admiri cu aceiaşi uimire cu care eu le-am vizionat.

Modart spunea...

Astia sase sunt consolare de la prietenii ei de la Sucevita!
Dar ce nu stie ea iarasi,este ca l-am gatit dupa o reteta speciala,o fantezie,o nebunie de arome irezistibilre combinand toate retetele ei egiptene(ma rog,asa zice ea) si a iesit buuuuun rau de tot,n-a mancat ea asa deliciu de cand este!
Daca se face fata cuminte,ceva mai smerita si modesta(cum ii place si lui Serafim) ,ii gatesc si ei data viitoare...asadar sa mai lase miorlaiala in contra si crizele de primadona miauneza daca vrea acces la elixirul meu pestin!
I-am prins slabiciunea,acum am s-o joc eu pe ea cum vreau!
Revin...


Aurora Georgescu spunea...

Andaluza se tăvăleşte pe spate şi se răsuceşte, miaună prelung ca lupii , apoi uşor precum mironosiţele când vor să convingă... vrea şi ea "deliciul pestin" ca al tău. Ţi-a cumpărat un set de uleiuri pentru pictură... (de fapt l-a şterpelit de la un pseudopictor care chinuia nişte pânze cu scopul de a le comercializa prin bâlciuri) Când am certat-o mi-a zis că de fapt a făcut o faptă nobilă argumentându-mi că la tine acele uleiuri ar face minuni şi în plus ar uşura calea "deliciului" făcut de tine pentru ea.Ceea ce chiar m-a convins! Cât despre cuminţenia ei... hai las-o şi tu "aşa cum a căzut"! Cum să fie smerită? Se depersonalizează şi-apoi smerenia pentru ea este similară cu toruriloe inchiziţiei. Tot primadonă miauneză rămâne. Serafim chiar s-a împăcat cu ideea doar că este non-stop cu ochii pe ea şi din când în când o mai trage de codiţă. Nici nu-ţi imaginezi ce miorlăieli prefăcute urmează, ce bot, ce fasoane, ce aere de persecutată şi ce priviri furişate să vadă reacţiile ca să ştie dacă dă drumul la volum sau micşorează! Vrea să-ţi facă o vizită ! Ai grijă...

Modart spunea...

Auzi, daca imi cumpara vopsele de calitate,ca eu de ceva vreme sunt indignat de calitatea a ce am cumparat,ii gatesc peste si triplu si ultasofisticat,extravagant si nemaipomenit ,exact cum pofteste!!
No,,,paranormala mai este,,vezi ,mi-a aflat deja slabiciunea,sunt consternat,de unde stia ca eu nu m-am plans niciodata ei...acum sa vezi idei pe ea...da-mi peste de nu stiu care si cat ca sa primesti vopsele adevarate!
Bineinteles,procurate de ea cu mare efort !