joi, 27 ianuarie 2011

Origami stars:Connection two stars "Majestic"

 
Doua staruri "Majestic" pot fi conectate prin suprapunere fara a utiliza adeziv.Acest fapt este posibil datorita canturilor si "aripilor" mediane ale bratelor. Rezulta un minunat star cu aceeasi expresie pe ambele parti .

Two "Majestic" origami stars can be connected into one thanks to median flaps and kantes,even without glue.Result an wonderful ornament for your room decor,or Christmas decor.


Intamplari,Coincidente sau ...Altceva!

Uneori taind fasii de hartie din reviste pentru a lucra un produs decorativ in tehnica origami,ai surpriza sa constati in final ca anumite cuvinte sau imagini se evidentieaza pe structura acesteia.Eu am ramas chiar uimit cum partea foto cu Iisus in acest caz a aparut pe acest star,desi va dati seama ce probabilitate infima exista pentru asa ceva.Iata cateva motive:

1)Personal lucrand,selectez pagini cu aceeasi expresie cromatica(gama calda in acest caz) si tai rapid patratele necesare fara sa stau prea mult pe ganduri.Lucrez intuitiv ,spontan cand vine problema de cromatica hartiei.Nu ma uit la detalii ale imaginii.
2 La alta dimensiune a  patratului de hartie incadrarea lasa fireste de dorit,eventual chiar  imaginea cu Christos se situa in partea interioara ,nevizibila a modelului...eu am fixat dimensiunea patratului la intamplare,12 cm!
3)Din 150 de pagini ale revistei puteam selecta alta pagina.Aceasta s-a nimerit sa fie insa,iar cand am vazut imaginea mica cu aceasta foto icoana,nu mi-am propus defel sa o evidentiez.De ce? Pentru ca ar fi trebuit sa tin cont de model,de etapele lui specifice de lucru,sa calculez anumite distante...pe cand eu ardeam de nerabdare sa lucrez.
 4)Pentru aceste calcule ar fi trebuit sa ma gandesc la cum sa fie pozitionat chipul lui Iisus in formatul patratic taiat din formatul A4 al paginei revistei.As de unde, eu am taiat rapid la intamplareun  fragmenl patratic din imaginea de ansamblu.Daca se intampla sa ocupe alta zona  ,nu se ajungea desigur la rezultatul din imagine.

Si totusi tabloul foto cu Iisus apare intreg ,incadrat la milimetru,mai mult apare echilibrat pozitionat pe suprafata triunghiulara respectiva!Chiar nici nu se putea mai bine!Nici daca mi-as fi pus in minte asa ceva!

Iar acum partea a doua a acestei agende la acest articol,prin care veti intelege de ce am tinut sa scriu despre aceasta"intamplare"...mai bine zis sir de "coincidente" ce m-au uimit.

Cu o zi inainte de a confectiona acest star,cineva de pe un blog cu pretentii nu gluma de mare spirit ales si mesager a lui Iisus imi scrie cu aroganta ;"Oare eu am nevoie de stelutele tale sau tu de ale mele ?"...i-am raspuns inchipuitului "mesager divin"facand apel la un gram de modestie ca "Dumnezeu stie mai bine care stele se ridica si care cad la o adica".Din  superbia sinelui sau fanatic religios scrie mai apoi (reproduc aici aproximal):"pe nici una din stelutele tale nu vad scris Iisus,insa eu peste tot in articolele mele vb de Iisus". El vroia desigur sa spuna ca in articolele mele nu scrie despre Iisus,insa furios  s-a exprimat asa cum am mentionat,si tot asa un raspuns s-a conturat cred eu prin acest star,si ma abtin aici de alte comentarii ce ar putea fi rastalmacite...va las pe voi cititorii insa sa concluzionati.Raspunsul meu a fost unul mai lung,nu are rost sa-l mentionez avand in vedere absurditatea rationamentului sau.As spune acum doar atat;"De cand a fi credincios domnule inseamna a scrie pe tricoul sau incaltamintea ta, Iisus?!

Discutia mea cu acest personaj a inceput cu vreo 2 saptamani in urma ,cand aruncand o privire pe acest blog,imi da de inteles ca ar fi bine sa scriu despre spiritualitate,nu sa arat niste OBIECTE!.M-a uimit desigur o asemenea afirmatie,mai mult  m-am simtit revoltat si am incercat sa-i schimb ceva perceptia despre ce inseamna sa lucrezi o compozitie fie ea si una modesta din hartie.,si ce efort presupune aceasta galerie de"obiecte"Cand am crezut si eu ca a inteles cate ceva ,realizez fireste dupa cum rezulta si din cele povestite mai sus ca doar masca fatarniciei era si nimic mai mult.


Impresii si ganduri  personale:Am cunoscut diverse persoane culte in viata,m-au preocupat teribil candva discutii pe teme de spiritualitate,religie,arta,etc ,insa mereu intr-un final am oftat vazand cata distanta exista intre cuvantul cartilor rostit,  nu rareori rastalmacit ,convertit dupa placul,ambitiile si personalitatea  cititorului si pe cealalta parte realitatea faptelor,adica manifestarea ,convingerilor,credintei,iubirii prin spirit activ,concret acolo unde exista  un strigat de ajutor ,disperare,o necesitate  ori fie doar o simpla rugaminte staruita din inima.

Unii chiar l-au marturisit pe Iisus prin fapte remarcabile prin sacrificii inimaginabile,au trait modest rugandu-se necontenit,au demonstrat caracter si tenacitate in situatii extreme pana la moarte.
In loc sa  asezam la locul cuvenit in inima noastra aceste autentice MODELE si sa invatatm lectia pe care ne-au oferit-o,ne exaltam copilareste dupa tot soiul de "ilustri"biblio-filfizoni, initiati,maestrii spirituali,para-psihologi,astrologi etc,etc care evident nu se pot desprinde din confortul unui fotoliu molut si caldut,dar sunt foarte abili sa te ademenesca cu tot soiul de teorii ,de cuvantari condimentate  si garnisite expre pentru a le servi  publicului consumator avid de senzational si retetare magice care sa le asigure bunastarea,sanatatea,prosperitatea fericirea.Miraje,speculatii,fabulatii!Pe cealalta parte nu vad altceva decat fuga de constiinta sinelui cazut,de responsabilitati ,de sacrificii necesare,de suferinta lumii ca atare.

Atat zgomot, atatea contraverse aprinse si veninoase am auzit,atatea pedanterii,aberatii,speculatii , ifose, demagogie,atat logoree...incat ma intreb cat se poate de serios uneori: Unde sa mai incapa si Dumnezeu in inima noastra,cand vorba  Maicii Tereza,El este prietenul tacerii,vorbeste in Tacerea inimii tale.
Am ajuns astfel sa pretuiesc foarte mult pe cei ce tac si lucreaza concret  cu devotament,sinceritate,pasiune si sa detest tot mai mult vorba lunga, fara masura si intonatia bunului simt cuvenit.
Aici nu exista fatarnicie,clasificari pretentioase,cuvinte care jignesc,esti tu cu munca ta si Cuvantul Interior care te indeamna discret sa lucrezi ,corect,inteligent si estetic pe cat iti sta in putinta.


2 comentarii:

mikaela spunea...

Sunt absolut minunate...Am citit ,am admirat ,deocamdata ma documentez.Dumneavoastra ce recomandati ,ce modele ar putea realiza un necunoscator,cu ce ar trebui sa inceapa? Va multumesc ,o seara frumoasa!

Modart spunea...

Mihaela ma bucura entuziasmul tau vis a vis de acesta tehnica cu valente artistice,si desigur incantarea ce o manifesti prin comentarii.

Da, toate au in inceput,si este absolut necesar sa abordezi aceasta tehnica de la simplu la complex.Pentru inceput incearca sa te familiarizezi cu citirea unei diagrame in origami,cu formrle de baza si procedeele specifice.
Acum e tarziu,sunt obosit,am sa incerc zilelea acestea sa caut niste situri bune ca punct de plecare.Pana una alta poti gasi o sumedenie de modele explicate video pe youtube.Desi si acolo cine nu are bazele bine formate multe neajunsuri se gasesc.Mai cu seama fireste la piese mai atractive,mai complexe.Cauta asadar ceva mai simplu,orienteaza-te si dupa timpul inregistrarii video.

Iti doresc asemeni o seara frumoasa!