joi, 28 iunie 2012

Origami compound of dodecahedron with icosahedron




MENTION:Last week I saw  this model on Dirk Eisner flickr photostream and after some days of study  I managed to invent my own  necessary modules for to make it.My units are from rectangle format(10X6 cm) and from square format (8X8 cm).No glue,120 units.

In momentul in care am vazut aceasta minunata versiune de dodecaedru intersectat cu icosaedru,mi-am dorit imediat  de a realiza asa ceva.Cum nu am gasit vreo diagrama,mi-am spus ca la cata experienta am in acest domeniu trebuie sa gasesc personal o solutie.Au fost mai multe incercari gresite,estimari de unghiuri si planuri care prin exercitiul practic se dovedeau neviabile.De la intuitie am trecut apoi la unele calcule matematice,dar anumite dileme tot nu s-au elucidat.Ceva similar reusisem la un moment dat dar cu o alta expresie a bratelor starului pentagonal.Nu ma multumea.Dupa vreo 6,7 incercari esuate,am vrut sa renunt,sa contactez autorul pentru a-mi vinde baremi cateva ponturi.Solutia salvatoare a venit vreau sa spun exact cand eram pe punctul de a renunta.Nu de alta dar eram stresat pe atunci si cu o alta lucrare care ma solicita nu gluma.
Insa din aproape in aproape prin diverse experimentari,iata, am reusit sa finalizez acest proiect initiat!... declar totusi ca intuitia mai cu seama a jucat un rol esential.
Micul inconvenient este ca icosaedrul nu are laturile chiar in linie dreapta la 180 grade,altminteri proportiile redate sunt minunate,iar confectionarea si asamblarea unitatilor e absolut OK!



PS: Geometria este atat de pretioasa prin matematicul ei in care reguli clare conduc catre structuri de esenta si  stari sculpturale ale luminii ce o imbratiseaza...regasesc calm si echilibru ,pace si armonie.Pacat ca unii vad in asa ceva doar  simple obiecte de hartie!