duminică, 9 iulie 2017

Resemnare vs Autoexaltare

"Oamenii dau întotdeauna vina pe circumstanțe pentru a justifica cine sunt ei. Eu unul nu cred în circumstanțe. Oamenii care răzbat în această lume sunt cei care se ridică și cauta circumstanțele pe care și le doresc, iar dacă nu le găsesc, le creează". – George Bernard Shaw

Dpmdv,e valabil intr-o anumita masura, mai mica sau mai mare, in functie de vointa si personalitatea fiecaruia,insa eu cred ca exista si lucruri teribile prestabilite ce depasesc putinta eului,adica nu tu le poti induce,genera,crea!
Am tot judecat in fel si chip contrastul destin/intamplare...am ajuns la concluzia ca exista destin!O axa cardinala trasata de dinainte!Tu doar nuantezi si construiesti in jurul ei!
La urma urmei si vointa poate fi admisa ca o coordonata a destinului insusi!
Si sa nu uitam ,cata vointa au avut unii in istorie,si cat rau cu ea au facut!!!Adica,vedeti voi,vointa nu e musai ceva pozitiv,depinde carui scop slujeste,fireste,alegerea scopului tine de de anumite aspecte ale gandirii si personalitatii tale!.Din pacate,nu stiu cum se face,dar uitam de prea multe ori  de scopul cel mai important  si sfant,iubirea !

Ma intreb insa,ce anume determina vointa?
Psihologii,pedagogii vorbesc mult astazi de latura motivationala care ajuta afirmarii si dezvoltarii vointei.
Oare?
Am intalnit atatea cazuri de copii care in ciuda incercarii ce a-i motiva prin diverse metode si strategii,tot comozi si lenesi  au ramas!




Niciun comentariu: