luni, 20 ianuarie 2020

Film:Vraciul

Vizionati aici:
https://www.youtube.com/watch?v=bJwPszcHbCY



Un film polonez din 1982 care la vremea respectiva a avut mare  priza la publicul din Romania.
Atunci l-am ratat ,abia anul acesta l-am descoperit disponibil in romana pe net.
Ce sa spun,poate am avut eu asteptari foarte mari,dar il gasesc foarte pueril si cliseist prin intrigi si actiune,iar punctul culminat si deznodamantul,chiar sterse,fara personalitate, fara acea scanteie si forta de redare cinematografica necesara unei drame.Sunt momente importante insuficient tratate ca timp alocat si incarcatura emotionala.Oricum ,povestea e trasa rau de tot de par,sunt satul de asemenea exagerari si dramatizari ieftine,irealiste,previzibile ca naratiune. Rolul vraciului il gasesc chiar mediocru,inexpresiv .

Si totusi,filmul merita vazut pentru  unele secvente si  prim planuri de dragoste care merg direct la suflet,conving,le retii odata pentru  totdeaua!
Cu certitudine  cel mai inspirat lucru in acest film a fost alegerea tinerilor actori care interpreteza rolul indragostitilor,fiica vraciului ,Marysia, si contele Leszek.....cei doi se potrivesc manusa ,au o anumita delicatete in trasaturi si priviri,uimitor cat se aseamana la  formatul gurii si  sprancene !Sa fie oare frati in realitate?Pe de alta parte,ea m-a dus ceva cu gandul la stilul Audrey Hepbourne...frumusica foc, cu un aer candid si nastrusnic  de copilita!

Minunata aparitie femina si cateva prim-planuri cinematografice de zile mari!Uite cum e posibil ca un film usor sa te cucereasca chiar daca  unele aspecte importante lasa de dorit!"Frumusetea asta...,bat-o vina!".
Mai remarc pozitiv scena de familie cu fiul morarului vindecat dupa operatie.Frumos gandita si redata!




4 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Am citit cartea. Cât de mult mi-a plăcut !

INCERTITUDINI spunea...

L-am revăzut acum!
Mulțumesc frumos, Modart!
Splendidă seară!

Modart spunea...

Ma bucur sa-ti trezesc amintiri placute...carte/film!
La cat mai multe seri frumoase!

INCERTITUDINI spunea...

Și ție!