duminică, 6 aprilie 2014

Parinti si copii.



In cartile sale SN.Lazarev(parapsiholog rus) sustine ca anumite probleme,necazuri cu care se confrunta copilul nu tin de putinta sa de schimbare,ci parintii sunt cei care trebuie sa se schimbe intr-o anumita privinta.Zardarnic efortul sau spune acesta,,daca parintii nu-si schimba o anumita atitudine de viata.
Pe de alta parte ma duc cu gandul la ce spun mai multi pedagogi,si anume ca educatia trebuie sa inceapa in primul rand cu parintii.
Mai exista in acest sens  o vorba, ca ai copiii pe care ii meriti.
Dar ce ne facem cu copiii buni care au niste parinti ca vai de ei,denaturati chiar.Ori viceversa,parinti buni,preocupati de cresterea copilului,si totusi copilul e departe de rezultatul asteptat.Sau doar stim partial cum stau lucrurile?
Voi ce credeti?


PS:Simbolic,daca el copilul este o ramurica de pe o crenguta(parintii),fireste el isi ia seva din tulpina creangutei respective.Depinde de aceasta si vitalitatea dar si buna crestere a acelei ramurele.


2 comentarii:

Aurora Georgescu spunea...

Este excelent exemplu dat: părinţi şi copil /copacul şi crenguţa lui! Este un subiect frumos care merită dezbătut pe larg, fiindcă educaţia copiilor este după părerea mea problemă naţională. tot mai mulţi copii se apleacă prea de micuţi asupra drogurilor, faptelor antisociale, alcoolului. Respectul a ajuns pentru ei un cuvânt anacronic! Este lăudat impertinentul. este apreciat banul şi nu valoarea în sine. Şi toate acestea ţin de educaţia primită în casă. Un caracter puternic influenţat de familie nu va cădea niciodată pradă ispitelor. Din păcate, în gpooana lor după avere, părinţii lasă copiii nesupravegheasţi, necontrolaţi şi de aici dezastrul. Degeaba vor avea averi, dacă "micul prinţ" o va toca aiurea. Copacul hrăneşte şi creşte crenguţa/ părintele hrăneşte şi creşte copilul ! categoric! Eu am rămas cu atitudinea faţă de oameni, aşa cum mama şi tatăl meu m-au format. N-am putut să mă schimb, chiar dacă uneori am avut dubii. Eu aşa cred.

Modart spunea...

Asta cu schimbarea ,este o tema nu gluma.Cat si cum ne putem schimba ...spre bine sau rau?
Parintii critica uneori la copii exact ce exista la ei!Schimba-te tu ca parinte si astfel copilul tau are modelul cuvenit de urmat.