vineri, 10 octombrie 2014

Monica Parlici - poezie pentru mama/Moldovenii au talent


  • Citind astazi comentariile am ramas extrem de indurerat. Nu credeam ca cineva ar putea spune un rau cat de mic la adresa acestei uluitoare interpretari poetice venite dintr-o inima atat de curata.

Fata asta a fost un inger de lumina la acea editie,un mesajer divin ,facand din poezie,regina intre toate artele prezente!

Am mai urmarit cativa dintre finalisti ,cu pretentii la marele premiu,sa avem pardon,nici la glezne nu-i ajung.

Cum a intonat, inganat,suspinat,nuantat,trait cu nerv ,sensibilitate,forta,lirism aceasta poezie...pana la izvorul lacrimilor chemare si traire ,pana la ceruri de cutremurator prin acele doua cuvinte geamat,"mama,mama" ...a fost coplesitoare,fabuloasa,sublima ,de nepretuit in cuvinte,,,

Ca unii au contestat...astia oameni cu adevarat,din punctul meu de vedere nu sunt,ce hram purtati pe lumea asta,ce draci aveti in voi,Dumnezeu cu mila..eu unul  de-as avea vreo putere ,v-as aduna la o scoala de corectie ,sa invatati pretui sufletul,emotia,inima,bunatatea,arta adevarata!
Lung e drumul de la urechi la inima omului,cel mai lung,vorba parintelui Arsenie Boca.


  • Si totusi, Monica Parlici  a castigat la editia trecuta !!!

Slava Domnului,exista si atati oameni cu suflet care au priceput ce Dar urias,unic  a oferit acest copil lumii.

Iata,

  • Cand curatenia sufleteasca se conjuga cu talentul,
  • Cand cuvantul e pus in matca lui fireasca, a inimii,a trairii ei,
  • Cand sufletul poetului  transpare cu maxima emotie  in glasul interpretarii unui copil,

Ascultati,
Monica Parlici,o poezie tulburatoare despre mama:











4 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Suntem diferiți. De ce să-i obligi pe toți să simtă, să gândească așa cum o faci?
De ce să-i duci la școala de corecție?
Ce realizezi? Cine le modelează acolo sufletele?
Nu-mi permit teorii, nu am nici soluții de îndreptări. Știu doar ( și nici gândul ăsta nu-mi aparține) că pe pământ și sub soare este loc pentru toți.

Mie îmi place mult fetița!
Și felul ei, natural de a-și exprima trăirile, îmi încălzește sufletul!!

Modart spunea...

Datoria fata de de arta ,este datoria fata de esenta noastra durabila"-Eugen Lovinescu
Cu acest sens am spus ce am spus in articol,luand in consideratie totodata ceea ce o spun multora,gusturile nu discuta,DAR se educa!!!
Nu este vb de a fi diferiti,nu exista vb lui Beethoven,decat un singur fel de muzica,muzica buna!
Tu nu ai citit comentariile ....eu m-am saturat de aceste specimene umane care au indiscutabil carente afective uriase!
Daca nici asa ceva nu-ti atinge inima intr-un mod aparte...e clar ca ar trebuie ceva educatie pentru suflet si arta cu mult mai mult in scoli!
Asta era ideea!

Eu sufar sincer rautatea altora,nu vorbesc spre lauda mea.

Talentul ei ca interpreta de poezie ma duce cu gandul la actrita noastra Mariana Buruiana,o recitatoare deosebita.Au ceva in comun in inflexiunile vocii.
Aici Monica a dat absolut totul,,,de stiut,mama ei a parasit-o la 3 ani luand calea strainatatii ,unde s-a recasatorit.Ii este dor de ea,simte lipsa dragostei materne,o cheama prin aceste versuri!

Povestea ei o stiu prea bine cei din Moldova, si culmea ,si asa,tot mai comenteaza obraznic unii !
Nu e cazul sa-i scuzi!Sa le fie rusine!


Modart spunea...

Cand povesteste isi arata varsta copilariei,inocenta ei...cand recita,o Doamne este atat de matura,parca ar fi urmat facultatea de actorie!
Are un har incredibil,si o sensibilitate uriasa!
Nuanteaza fantastic versul ,cuvantul,,,altele fac exces de forta interpretativa, la ea este un amestec fascinant intre liric si expresia lui dramatica, o anume intelegere aversurilor ,fr matura pentru varsta ei!
Are si forta in interpretare,exact atat cat trebuie!

INCERTITUDINI spunea...

Am mai văzut-o o dată..și aș tot vrea să o revăd..
Este un fenomen!

Lumea rea? las-o...nu poți schimba pe nimeni , decât dacă vrea să se schimbe.