marți, 8 mai 2012

Natura statica cu liliac si mere...


Nu am rezistat sa nu imortalizez acest splendid buchet de liliac primit de Stefanut(nimeni nu-i rezista sa nu-i ofere ceva) de la o vecina ...este un studiu de compozitie foto elaborata tinand cont de anumite legi de compozitie:gama cromatica,centru de interes,expresie gol-plin,contraste cromatice,etc








Diverse unghiuri de abordare compozitionala ofera divere expresii ansamblului...fotografiile au fost usor prelucrate intr-un photo-filter program pentru a obtine unele contraste luminoase mai clare si expresive.Tonurile calde de crem au fost usor duse spre nuante reci verzui.Violetul catre albastrui...lectii in fond de pictura impresionista!
Stergarul alb cu liniatura in culori stinse are desigur un rol esential in propulsarea culorilor vii ,calde ale merelor si rosul intens din spate...ca neutra albul da stralucire culorilor pure si creaza o zona de respiro bine venita intr-o compozitie in gama cromatica compusa...Cezanne,parintele picturii moderne, evidentia acest fapt prin numeroasele sale naturi statice cu rodii.Nu au fost uitate nici griurile colorate!






Ei da, cu aceasta ocazie am mai facut si ceva curatenie prin bucatarie...la o parte cu vesela ca sa intre natura in cadru cum se cuvine...printre altele stersul prafului pe care nu-l observasem .

8 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Mă poți lăsa corigentă dacă-mi ceri să discut proporții, lumină, unghiuri..ador liliacul și vasele de lut!
Ștefănuț este un răsfățat!

De câte ori merg într-un loc străin , caut șervete specifice zonei.

Mulțumesc pentru momentul de armonie deplină!

Modart spunea...

Gina,stiu ca-ti place mult liliacul,nu stiu daca vreo alta floare poate rivaliza cu el in ceea ce priveste gradul de picturalitate plastica...e teribil de frumos ca sa nu mai vorbesc de aroma ce o raspandeste de care cu totii nu ne mai saturam...Stefanut MERITA din plin sa fie rasfatat,e un copil de o dulceata si expresivitate iesita din comun,extrem de sociabil si iubaret!!!
Ma bucur mult ca ti-au placut fotografiile,mi-au luat ceva timp sa ajung la aceste rezultate...nu prea am spatiu necesar pentru a realiza ce-mi doresc!

Vasile Dumitru spunea...

superb!
cred ca daca te jocu putin in photoshop, le transformi lejer in pictura!

Modart spunea...

Ei da ...cu siguranta...,chiar am dorit la un moment dat sa incerc catre mai pictural...insa mi-am dat seama ca prefer fotografia mai aproape de rezultatul initial fara interventii speciale multiple...

Edi spunea...

Muito bonito. É praticamente um quadro vivo!!!

Mihai spunea...

Foarte frumos. Eu, cu imaginatia mea bolnava, as fi pus si un mar muscat!

Modart spunea...

Un mar muscat este si un simbol!...

Modart spunea...

Gladful thay you like it!!!Have a nice day!