joi, 10 mai 2012

Triptic-Contraste




Triptic foto pe tema "Contraste",are in vedere in acest caz opozitia dintre structura densa  florala si cea oferita de arhitectura blocurilor in planuri sobre verticale si orizontale.Personajul principal este natura ,compozitional ocupand cam doua treimi din suprafata imaginii...fapt  ce asigura o anumita expresie si unitate compozitionala.Este vorba si de dominanta cromatica care trebuie sa ocupe cam doua treimi in raport cu restul de o treime...Rubens era adeptul acestui raport (aproximal desigur) ce are in vedere principiul dominantei cromatice cand vine vorba de contraste cromatice. Impresionistii fascinati de contrastul cromatic cald-rece l-au avut iarasi in vedere...opera marelui pictor flamand pentru care au nutrit o mare consideratie a reprezentat si o lectie pe care au adaptat-o desigur ideologiei lor moderniste.

6 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Este atât de frumos, că-i simt parfumul, mai ales că se lasă seara!
Ar mai fi ceva- poate că nu se potrivește ce văd eu cu ceea ce vede artistul- liliacul pare a fi obrazul unui bărbat îndrăgostit, suprafața aspră a construcției este ca o barbă nerasă, care cucerește fața înflorită.
Îmi place liliacul rupt de fundal , indiferent ce nuanțe ar avea.
Cred că îl văd ca fiind personajul principal într-un decor care există, fără să „revendice„ niște drepturi..
chiar dacă nu mă promovezi..

Modart spunea...

Eu nu te pot contrazice...asta e farmecul de a vedea si-ti imagina exact ceea ce simti...a interpreta este una din functiile artei si ca parte de creatie si ca parte de receptare in functie de sensibilitatea fiecaruia...
Important este ca personaj compozitional principal sa fie cat mai bine evidentiat prin juxtapunerea altor culori potrivite,...griurile blocului se potriveau de minune...ce-i drept si aici au existat cateva mici interventii la gradul de luminozitate si saturatie al culorilorpentru efect mai pictural.

Vasile Dumitru spunea...

daca nu scriai nimic, as fi remarcat bogatia de flori si frunze, ca o explozie a vietii incercand sa recucereasca spatiul...
asa, am privit, am analizat, am reluat imagini din amintiri...
exagerez asa, pentru a explica mai usor, este ca la un spectacol de opera: daca nu pot citi textul, nu intele nimic, doar ma bucur de culoare!
teorie pura, nu am fost niciodata la opera!

Modart spunea...

Eu mi-am propus unele comentarii de ordin plastic pentru a fi de ajutor celor pasionati de fotografie,,,exista si aici un limbaj bine articulat,legi de compozitie,culoare care ajuta creatiei in acest domeniu...incontestabil arta inseamna cunoastere nu doar simpla placere,intuitie...apoi simtul artistic nu este suficient fara un studiu adecvat,cei de dinainte ne-au oferit lectii deosebite,pacat de cei ce nu aprofundeaza si iau aminte spre a se perfectiona.
"bogatia de flori si frunze,ca o explozie...." exact asta a fost si intentia mea,dar prin raportul si acordul mentionat ....

Carol spunea...

I have a lot of difficulties to understand the text because of the language, but I must say you chose beautiful photos and the contradistinction is fabulous!

Modart spunea...

Hi dear Carol,I am very glad to find that you like it...the photos are made by me,it is another hobby for me.
I am so sorry that you have not a blog,for a real comunication in origami and everything else!

Best wishes from Romania!