sâmbătă, 12 septembrie 2015

"Locuri in Rai asigurate"

 Ei da ,mare mi-a fost uimirea,consternarea,revolta!
Cu ceva ani in urma, intr-o zi minunata de vara am iesit la plimbare si am ajuns undeva intr-un cartier unde tocmai se terminase o biserica de construit.
Imi plac mult bisericile pentru atmosfera lor interioara,pentru picturile lor.
Ma hotarasc sa intru ,sa ma rog ca de fiecare data si fr important pentru mine iarasi,de a contempla  interiorul ca parte artistica.Arta  in sine consider este un girant al existentei unui spirit superior,creator!

La un moment dat remarc in fata mea  un grup de scaune negre (gen birou)aliniate pe randuri ca intr-o sala de conferinta.Obosit ,dau sa ma asez pe unul si  imi sare in ochi un petec mic de hartie ,o eticheta ,pe care era scris frumos caligrafiat un nume.Hopa,proprietate privata,cum sa ma asez eu pe locul cuiva ,mi-am spus ironic in sinea mea. Hai sa ma asez pe un scaun "liber".
Surpriza!!!..toate erau incondeiate cu asemenea etichete!Groaznic mi-am spus,cum e posibil asa ceva?
Suparat foc am iesit din biserica...vai voua celora care o slujiti daca astfel v-ati indemnat enoriasii,.ori ca ati fi acceptat sugestia cuiva de a proceda astfel!

Ca nu ati avut bani sa achizitionati niste scaune si le-ati fi cerut enoriasilor sa cotizeze fiecare cu cate un scaun ,hai mai treaca mearga,pot trece cu vederea,insa sa ajungeti la asa ceva ,mi se pare chiar strigator la cer!
Pai spune clar Biblia ca daca faci un bine ,o donatie,"sa nu stie stanga ce face dreapta", adica nu e deloc placut sa  trambitezi gestul tau in vazul lumii!Dumnezeu stie oricum!

Ce exemplu de modestie,smerenie le-ati dat enoriasilor ori vizitatorilor????
Ii si vedeam aevea pe enoriasi cautandu-si locul asigurat,parafat cu  numele lor cand mergeau la vreo prelegere sfanta.Daca ar fi venit cineva nou,sa stai in picioare,eu am dat bani pe scaunul asta,nu vezi domle numele meu aci!Oribil!

Ori a fost o strategie preoteasca  ,fr buna remarc ,de a-i sensibiliza pe enoriasi sa cotizeze astfel!

Unii probabil ce si-au zis,ma va avea Dumnezeu in paza astfel,apar astfel cu siguranta in Cartea Vieti Lui...am loc in biserica pecetluit ,ma are in grija Dumnezeu si pentru dincolo...jalnic!

Uite cum ajung multi sa-si piarda credinta in biserica!
Bani,donatii,locuri cumparate..nici la o firma bancara nu se scriu numele stabilor pe scaune,nu?






Niciun comentariu: