joi, 20 aprilie 2017

Cartoful surpriza!

MOTTO:"Cine judeca,nu mai are timp sa iubeasca!"- Maica Tereza de Calcutta


 

In Vinerea Mare de Paste ,pe la orele mai tarzii ale amiezii,m-am hotarat sa dau  si eu o mana de ajutor la bucatarie.
Printre carofii fierti necesari salatei de beuf (asa s-o fi scriind?) ,am gasit aceasta minune de cartof in forma de inima!Lobi frumos arcuiti,contur aproape de perfectiunea simetriei,marime aproape de scara naturala.Incredibil!
Stiu ,unii considera asa ceva o intamplare,insa eu nu pot sa nu ma intreb de ce din zecile de mii de cartofi din piata ,s-a nimerit EXCEPTIA  tocmai in sacosa mea,pe masa mea,si tocmai intr-o asemenea zi sfanta???!
Iar asta ca asta...uimirea a fost inzecita ca impact prin faptul ca  in ziua respectiva,inainte de a ma apuca eu de bucatarie,am avut mai multe ganduri despre contrastul "iubire vs judecta omeneasca",,,chiar  si scrisesem cuiva pe aceasta tema un comentariu,undeva intr-un video despre  ratacirile unui mare parinte ,catalogat mai recent de catre unii preoti drept  eretic conform  unor afirmatii ale acestuia,ori ale unor  marturisiri din partea unora care l-au cunoscut.Mie mi se par firesti ratacirile,toti gresesc,cad,,importanta este iubirea de care ai dat dovada!

Poate, spusesem acolo,erezia te indeparteaza de Dumnezeu,cum sutine dogma,insa Iubirea este aceea care te curata si inalta!
Imi venise in minte scriind,si versetul biblic "Caci cu inima se crede spre dreptate si cu gura se marturiseste spre mantuire!"(Romani10.10)...
Au fost si alte ganduri ,cugetari in acea zi,despre iubire si inima ca simbol al ei,despre erezie si judecata omeneasca.Repet,inainte de a gasi acest cartof1
In asemenea context,cartoful inedit in forma de inima,,,a devenit chiar un mesaj in sine pentru mine,si chiar un fapt revelatoriu-reconfirmativ!
Mesaj pe  care l-as reduce pe scurt,la mottoul ales!
As mai adauga ,ceea ce multi uita,desi isi spun crestini ,ceea ce si in Vechiul si in Noul Testament scrie "Iubirea acopera o multime de pacate!"

Mentiune;
Parintele foarte contraversat adus in discutie,este parintele Arsenie Boca!
El chiar a suferit mult in regimul comunist,toata viata a fost prigonit de securitate,batut ,torturat uneori chiar,interzis sa tina slujbe in biserica,chiar si moartea,fr probabil prin otravire dictata  de Ceausescu dupa ce i-a spus acestuia  ca daca nu se potoleste ,va termina in mod tragic intr-o zi de sarbatoare!Ceea ce s-a si intamplat!
Cine prin asemenea suferinte a trecut,cred ca si-a spalat multe pacate !Despre pacate, pana si sfintii dintre cei mai mari spun ca si ei le au,ca nu sunt vrednici !
Cine pe cine sa judece,cand vine vb de un om cu atatea harisme,cu o asa viata haituita,cu asa personalitate complexa?Fireste,doar Dumnezeu stie masura!
Datoria noastra este inainte de toate sa iubim si sa iertam,cu toata putinata noastra,,asta sa ne fie aspiratia suprema!

A iubit sau nu Arsenie Boca pe aproapele sau?Multi marturisesc despre ajutorul duhovnicesc primit de la parinte si despre minuni in viata lor datorate acestuia.
Asta e esential ptr mine,in rest...sunt detalii atat timp cat rau nu faci altuia ,atat timp cat traiesti umil si te rogi zilnic in chilia ta !

Unele acuze,argumente..mi se par chiar puerile!Gaselnite!












Niciun comentariu: