luni, 19 februarie 2018

Ingerul de la Auschwitz \ Film :Din cenusa


,,Am tratat pacienţii cu vocea mea, spunându-le poveşti frumoase, spunându-le că într-o zi vom avea din nou aniversări, că într-o bună zi vom cânta din nou. Nu ştiam când este Rosh ha-Shanah, dar simţea că se apropie odată cu venirea frigului. Aşa că, am făcut o petrecere cu pâine, margarină şi câteva bucăţi de cârnaţi murdari pe care i-am primit la masă. Le-am spus că în seara asta sărbătorim Revelionul, şi că de mâine va veni un an nou, mai bun”.

Gisella Perl(1907-1988)-doctor ginecolog nascuta in Sighetul Marmatiei,supravituitor al holocaustului

Sursa:
http://stiri.rol.ro/s-a-nascut-sighetu-marmatiei-si-a-avortat-peste-3-000-de-bebelusi-dar-secretul-ei-a-iesit-la-iveala-foarte-tarziu/

Povestea cutremuratoare a acestei femei extraordinare a fost ecranizata in filmul"Din cenusa"(2003)



Ca medic, s-a ocupat de sănătatea femeilor din lagăr, fiind nevoită să lucreze fără mijloace adecvate (antiseptice, feșe, apă curentă). Prin practicarea întreruperii de sarcină (și aceasta în condiții de clandestinitate) reușește să salveze multe femei însărcinate, care ar fi fost maltratate, torturate și ucise de Mengele, fie folosite pentru experimentele sale, sau chinuite pentru existența nou-născuților, considerați o povară, conform Wikipedia.

Niciun comentariu: