vineri, 4 ianuarie 2013

Geniu pustiu...


"As da oricand din viata mea si din sangele meu,de s-ar putea adauga vietii lui Michelangelo,ca lumea sa nu piarda un asemenea om."
                                                   (Papa Iuliu al III-lea)



Michelangelo-Madona Medicee

"Eu singur n-am cui spune cumplita mea durere,

Eu singur n-am cui spune nebunul meu amor,
Căci mie mi-a dat soarta amara mângâiere
O piatră să ador."
                               "Amorul unei marmure"-Mihai Eminescu




4 comentarii:

Mihai spunea...

Geniile traiesc dincolo de timp. Sa aveti un an cat mai bun!

Modart spunea...

Vorba lui Creanga;"eu zic ca n-ar fi rau sa fie bine"
Multumesc de urare.


Aurora Georgescu spunea...

Am avut fericirea să-i pot admira capodoperele ! Nu le poţi privi fără să fii străbătut de un sentiment înălţător de venerare. De-a lungul vieţii - a trăit 88 de ani - pe langa operele sale artistice majore, Michelangelo a creat numeroase alte sculpturi, fresce, proiecte arhitecturale si desene, dar, fapt mai puţin cunoscut, a fost de asemenea un POET DE TALENT. Aproximativ 300 dintre poeziile sale s-au pastrat pana astazi. In timpul vietii sale, a fost recunoscut drept cel mai mare artist in viata al Europei, iar astazi este considerat unul dintre cei mai mari artisti din toate timpurile.
Evident, nu voi trece cu vederea inegalabilele versuri eminesciene care continuă să mă impresioneze cu fiecare recitire, mai mult! Inspirată asociere vers şi imagine !

Modart spunea...

Ii cunosc viata si opera...ca atare cand am citit prima oara spusele Papei,mi-au dat lacrimile.
Cata zbatere interioara si amaraciune in viata sa,putini stiu.Da,a fost inzestrat cu un elan creator unic,fabulos,incredibil.Pentru Arta sa , a renuntat insa la viata personala,focul demiurgic il mistuia teribil...avea prea mult de daruit ,si poate nevoie de inca 10 vieti ca sa daruiasca cat ar fi putut el oferi omenirii.
Unii istorici de arta il considera judecand fireste dupa complexitea operei sale si diversitatea preocuparilor sale artistice(sculptor,pictor,arhitect si poet),drept cel mai mare artist al tuturor timpurilor!