vineri, 30 octombrie 2015

Lectia de morala / Lectia de iubire



"Dacă ar trebui să scriu o carte de morală, primele 99 de pagini le-aş lăsa albe şi pe a o suta aş scrie: există o singură datorie, aceea de a iubi.”(Albert Camus)

Ieri pe un blog am citit aceasta cugetare si am ramas  uimit de o coincidenta...de ceva timp incoace tot imi spun ca nu atat de morala are nevoie fiinta noastra in permanenta formare,cat mai cu seama de un Model viu de a fi,trai,iubi!

Fara cultivarea simtirii ,a profunzimii ei, morala devine doar un cod ,o pura abstractiune!

 Sunt bun pentru ca inima mea cere astfel ca urmare a antrenarii simtirii si sensibilitatii omenesti,ci nu sunt bun pentru ca am invatat bine precum tabla inmultirii,ca a fi bun e important,moral!

ps:Ce spune Camus aici,este acelasi mesaj ca in maxima Sfantului Augustin dupa lectura biblica;"Iubeste si fa ce vrei!"

Niciun comentariu: